|
Motorové vozy řady 809 vznikly v polovině 90. let 20. století úpravou motorových vozů řady 810.
Největší změnou bylo mírné posunutí příček oddělujících kabiny strojvedoucího od nástupního prostoru,
díky čemuž obsluha vozu získala o trochu více prostoru. Hlavní úpravou, která souvisí s původním účelem
těchto rekonstrukcí, bylo osazení okénka do těchto příček, aby strojvedoucí mohl sám prodávat nebo kontrolovat
jízdní doklady. Dalšími změnami bylo dosazení informačního systému pro cestující společně se signalizací
pro zastavení na zastávce na znamení, vozidlová radiostanice či nové zařízení kontroly bdělosti strojvedoucího.
V roce 1997 byly do vozů dodatečně instalovány označovače jízdenek.
K úpravám na řadu 809 se České dráhy rozhodly v souvislosti s nehospodárným provozem na některých místních tratích, kde byla frekvence cestujících velmi slabá. Motorové vozy vyrobila v letech 1976 - 1982 Vagónka Studénka. Bylo vyrobeno 28 kusů. maximální rychlost je 80 km/hod. |