|
Motorové vozy řady 810 (přezdívené ORCHESTRION) jsou nejrozšířenějšími českými železničními motorovými vozy. Jsou využívány jako hnací vozy na regionálních tratích s menším počtem cestujících. Pro ČSD vyrobila Vagónka Studénka v letech 1975–1982 680 vozů. Skříň motorového vozu je samonosná, svařovaná z oceli a je usazena na dvou jednonápravových podvozcích. Jsou poháněny hnacím soustrojím umístěným pod podlahou a sestávajícím z nepřeplňovaného vznětového motoru LIAZ ML 634, automatické hydromechanické převodovky Praga 2 M 70, kloubového hřídele a jedné nápravové reverzační převodovky. Motorový vůz je uvnitř rozdělen na dvě stanoviště strojvedoucího, dva nástupní prostory (na předním je WC, elektrický rozvaděč a zavazadlový kout s pěti sklopnými sedadly) a uprostřed velkoprostorový oddíl pro cestující. Výkon vozu je 155 kW a max. rychlost 80 km/hod. |