|
Motorová jednotka řady 814 - 914 vznikla zásadní přestavbou původního motorového vozu řady 810 a přípojných vozů řady 010 na dvouvozovou soupravu. Je sestavena z hnacího vozu řady 814 ČD a řídicího vozu řady 914 ČD. Tyto dva vozy jsou spřaženy šroubovkou, přiléhající čela jsou opatřena nárazníky. Průchod jednotkou je umožněn přechodovým můstkem, opatřeným dvouvrstvým pryžovým krycím měchem. V říjnu 2005 byl na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně oficiálně představen prototyp této nové motorové jednotky řady 814 - 914. Jednotka je vyráběná firmou Pars nova Šumperk a nese obchodní název REGIONOVA. Motorový vůz řady 814 s jedním stanovištěm strojvedoucího je na opačné straně spojen s nízkopodlažním řídícím vozem 914 opatřeným rovněž stanovištěm strojvedoucího. 50 % plochy řídícího vozu je řešeno jako nízkopodlažní. Hnací soustrojí tvoří motor Tedom o výkonu 242 kW a čtyřstupňová hydromechanická převodovka Voith Diwa. Souprava je dlouhá 28,44 metrů váží 39 tun a dosahuje rychlosti 80 km/h. |