Motorová jednotka řady 814 - 914 vznikla zásadní přestavbou původního motorového vozu řady 810 a přípojných vozů řady 010 na dvouvozovou soupravu. Je sestavena z hnacího vozu řady 814 ČD a řídicího vozu řady 914 ČD. Tyto dva vozy jsou spřaženy šroubovkou, přiléhající čela jsou opatřena nárazníky. Průchod jednotkou je umožněn přechodovým můstkem, opatřeným dvouvrstvým pryžovým krycím měchem. V říjnu 2005 byl na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně oficiálně představen prototyp této nové motorové jednotky řady 814 - 914. Jednotka je vyráběná firmou Pars nova Šumperk a nese obchodní název REGIONOVA. Motorový vůz řady 814 s jedním stanovištěm strojvedoucího je na opačné straně spojen s nízkopodlažním řídícím vozem 914 opatřeným rovněž stanovištěm strojvedoucího. 50 % plochy řídícího vozu je řešeno jako nízkopodlažní. Hnací soustrojí tvoří motor Tedom o výkonu 242 kW a čtyřstupňová hydromechanická převodovka Voith Diwa. Souprava je dlouhá 28,44 metrů váží 39 tun a dosahuje rychlosti 80 km/h.

814 072-5 814 073-3 814 113-7 814 131-9 814 146-7 814 147-5
814 072-5 814 073-3 814 072-5 814 131-9 814 146-7 814 147-5

814 148-3 814 157-4 814 169-9 814 173-1 814 174-9 814 309-1
814 148-3 814 157-4 814 169-9 814 173-1 814 174-9 814 309-1

Zpět na MOTOROVÉ VOZY

914 011-2 914 026-0 914 027-8 914 051-8 914 065-8 914 072-4
914 011-2 914 026-0 914 027-8 914 051-8 914 065-8 914 072-4

914 082-3 914 113-6 914 135-9 914 146-6 914 147-4 914 148-2
914 082-3 914 113-6 914 135-9 914 146-6 914 147-4 914 148-2

914 157-3 914 160-7 914 169-8 914 173-0 914 175-5 914 178-9
914 157-3 914 160-7 914 169-8 914 173-0 914 175-5 914 178-9

914 309-0 914 310-8
914 309-0 914 310-8

Zpět na MOTOROVÉ VOZY


Copyright © 2013 - 2019 Ing. Jaroslav Dvořák.   Všechna práva vyhrazena.