Elektrická lokomotiva řady 1063 je dvoufrekvenční elektrická lokomotiva pro provoz na tratích napájených systémy 15 kV 16,7 Hz nebo 25 kV 50 Hz. Je určena pro posunovací nebo lehkou traťovou službu. V roce 1983 byly postaveny prototypy 1063.001-005. Série 45 lokomotiv byla dodávána ve třech etapách od roku 1985 do 1991 do lokomotivního depa Wien Süd. V první etapě stroje 006-017, ve druhé 018-037 a v poslední 038-050. Postupně ovšem měnily svoje působiště. Dnes jsou k vidění v lokomotivních depech Bludenz, Salzburg, Insbruck, Graz, Linz, Wien Süd a Villach. Od května 1986 se začaly tyto lokomotivy objevovat také na území našeho státu. Byly pravidelně k vidění na osobních vlacích do Vídně a nákladních vlacích. Do roku 1989 vozily také rychlíky do Hohenau, zde je střídaly lokomotivy řady 1044.
Lokomotiva 1063 je podvozková s uspořádáním náprav Bo'-Bo', skříň je kapotové konstrukce s kabinou strojvedoucího uprostřed. Mechanickou část postavila firma SGP AG, elektrickou část dodávaly firmy BBC AG, Elin Union AG a Siemens AG Österreich. Do trakčního obvodu lokomotivy je proud přiváděn pomocí polopantografového sběrače umístěného na střeše kabiny strojvedoucího spolu s hlavním vypínačem. Lokomotiva má klasickou mechanickou brzdu a odporovou brzdu. Brzdový odporník je umístěn v předním představku.

1063 001-0 1063 001-2 1063 002-8 1063 003-6 1063 003-8 1063 004-4
1063 001-0 1063 001-2 1063 002-8 1063 003-6 1063 003-8 1063 004-4

1063 004-6 1063 008-5 1063 009-3 1063 009-5 1063 010-1 1063 013-7
1063 004-6 1063 008-5 1063 009-3 1063 009-5 1063 010-1 1063 013-7

1063 014-5 1063 018-6 1063 036-8 1063 038-2 1063 047-3 1063 050-7
1063 014-5 1063 018-6 1063 036-8 1063 038-2 1063 047-3 1063 050-7

Zpět na ZAHRANIČNÍ LOKOMOTIVY


Copyright © 2014 - 2024 Ing. Jaroslav Dvořák.   Všechna práva vyhrazena.