Lokomotiva řady 2143 rakouských spolkových drah (ÖBB) byla vyvinuta v roce 1965 jako přímá náhrada parních lokomotiv. Vyráběna byla v továrnách SGP celkem ve 3 sériích mezi lety 1965-1974. Celkem bylo vyrobeno 77 kusů.
Lokomotiva řady 2143 je čtyřnápravová skříňová lokomotiva s hydraulickým přenosem výkonu, se dvěma shodnými stanovišti strojvedoucího na obou čelech. Pohon lokomotivy zajišťuje vznětový dvanáctiválcový motor SGP T 12c o výkonu 1 115 kW, který pohání hydrodynamickou převodovku Voith L720 rU2.
V současné době začalo nahrazování těchto lokomotiv moderními lokomotivami řady 2016 "Herkules" z továren Siemens.
Lokomotivy řady 2143 byly provozovány v tradičním celočerveném nátěru s bílým pruhem okolo celé skříně a tmavě šedým pojezdem. Jedna lokomotiva byla opatřena celozeleným nátěrem s bílými doplňky.
Technické údaje: rok výroby 1965 (2143 001-003), rok 1966-1970 (2143 004-033) a rok 1972-1974 (2143 034-077), celková délka 15 760 mm, max. výkon spal. motoru 1115 kW, max. rychlost 100 km/hod (2143 034-077 - 110 km/hod), max. tažná síla 191 kN.

2143 009-5
2143 009-5

Zpět na ZAHRANIČNÍ LOKOMOTIVY


Copyright © 2014 Ing. Jaroslav Dvořák.   Všechna práva vyhrazena.
[CNW:Counter]